Cortexul prefrontal

Cortexul prefrontal este localizat in lobul frontal al creierului. Este de asemenea regiunea in care apare controlul impulsului. El este cel care ne determina sa cantarim consecintele inainte de a traduce impulsurile in actiune si sa punem frana (daca e cazul)
E...si acum vine partea interesanta: cercetatorii au descoperit ca barbatii au cortexul prefrontal de dimensiuni mai mici ca al femeilor :)
Asa ca data viitoare cand un barbat care m-a lasat muta de uimire si admiratie, cu cariera uluitoare, care foloseste cuvinte de neinteles pentru mine, care poate munci 15 ore pe zi iar apoi sa se duca sa joace fotbal, care la masa de negociere ii face pe ceilalti sa transpire (exemplu inventat) o sa faca un gest spontan care m-ar face sa exclam: "cum ai putut face/zice asta? nu ma asteptam de la tine, te urasc!", o sa ma opresc putin si o sa spun: "e lasa, te scuza cortexul prefrontal" :)))
Bine acum, sa intelegem un lucru: emisiunea era despre o cercetare care vroia sa raspunda la intrebarea: de ce exista mai multi criminali barbati decat femei :))))

U killers ;)

3 comentarii:

Anonim spunea...

You watch too much Discovery! :))

Teadora spunea...

da, dar doar emisiunile cu violente:)) si CSI, Alias, NYPD, politie, crime, sange,alergatura stress :)))
aveam de ales intre 2 posturi: asta cu cortexul sau "vreau sa fiu Jennifer Garner". eu zic ca am ales bine...:)

Anonim spunea...

Mi se pare infiorator ce zici... Asta cu atat mai mult cu cat relativ recent am descoperit ca lobul meu frontal este mai mic. Aia de la tomograf au scris acolo: "Atrofie cerebrala frontala".
Nu stiu foarte exact daca asa e creierul meu sau s-a atrofiat, insa pana acum nu am omorat inca pe nimeni.